tisdag 16 november 2021

19:57 2021-11-16/ Skensmärta.

Allt gör inte ont. Allt är inte smärta och elände. Just nu är det överväldigande. Känslan jag aldrig någonsin försökt stanna i. Trots att de bad mig. Bara stanna och låta vågorna välla fram. Känna hur ångesten blev mindre och mindre för att tillslut inte kännas alls. Jag försökte inte ens. Vände mig till piller eller destruktivitet vid första förnimmelsen av känslan. Det onda skulle aldrig kännas. Aldrig.

Hon bad mig sätta en lapp på spegeln i badrummet. Vi skrattade lite åt hur lätt det lät. En simpel lösning på ett komplicerat problem. Med spretiga bokstäver skrev jag: ”du kan må bättre”. Och jag vet att det är sant. Men när jag mår dåligt glömmer jag det. På samma sätt som jag glömmer det onda när jag mår bra. Allt gör inte ont. Inte hela tiden. Inte alltid. Och jag tror det är väldigt viktigt att jag skriver det också.

Inga kommentarer: