torsdag 28 oktober 2021

20:59 2021-10-28/ Medicinfet men inte gladare för det.

Jag ville vara normal och fungerande. Plocka bort medicinerna och se vad som gömde sig bakom. Jag ville ta så lite piller som möjligt. Inte 08-12-20-22. Jag ville inte vara nidbilden av en psykstörd. Och mot andras inrådan påbörjade vi projektet.

Två månader senare. Återfall och bakslag och ångest upp i halsen. Jag tror jag vill hoppa av. Be mina principer att dra åt helvete, svälja stoltheten och ta tillbaka det jag uppenbarligen inte kunde leva utan.

Jag kan inte formulera mig. Skriva ord, bilda meningar. Skriver och raderar. Jag kommer tillbaka, snart. Trettiofem gånger starkare, lite gladare och med något viktigt att säga. Vänta på mig.

3 kommentarer:

A sa...

Du har något viktigt att säga. Kan formulera dig även om det inte känns så. Tillåt dig att känna.

Astrid. sa...

Tack fina du 💛

Astrid. sa...

💛 ska försöka