fredag 19 november 2021

19:49 2021-11-19/ Att må bättre.

”Är det en bättre dag idag?” Hon säger att hon hör det på mig. På rösten när jag pratar. Och det är en bättre dag. Jag tar ingen extra medicin förrän vid 15 och jag glömmer till och med bort att ta en extra tablett innan jag går ut på åkern med odjuret. Och jag dör inte. Jag faller inte ihop till en odefinierbar klump vid åkerkanten. Det går bra. Jag kan.

Ibland ifrågasätter jag om det är värt det men efter varje dålig period kommer bättre dagar. Och de blir fler och fler tills du tillslut står där med ett bra liv i dina händer. Allt går över, även det onda. Det är den insikt jag ofta glömmer när det stormar. Den jag får påminna mig om gång på gång. Hur mörkt det än är så dyker solen alltid upp på horisonten dagen efter. Kraven är inte så jävla höga längre. Låt mig bara få ta mig igenom detta, åtminstone hel och levande.

2 kommentarer:

A sa...

Önskar verkligen att du får många fler sådana här dagar framöver.

Astrid. sa...

Tack! Hoppas du får det också <3